Tartalomfejlesztés: hírtől az oknyomozó riportig

“Mi különbözteti meg a médiaképes szövegeket az iskolai fogalmazásoktól? Hogyan kell úgy témajavaslatot írni, hogy arra egy szerkesztő felkapja a fejét? Milyen címet adjunk a cikkünknek, ha azt szeretnénk, hogy az olvasó rákattintson? Hányféleképpen szerezhetünk információt az anyagunkhoz, és honnan tudjuk, hogy mikor mi a legcélravezetőbb módszer?” Alapvető kérdések, melyekre jó tudni a választ, ha szívesen dolgoznál a médiában. Persze az sem mindegy, hogy ismered-e a hírírás szabályait, vagy a különbséget tudsz riport és interjú között, ezért a kurzus során – a tankönyvszag szigorú mellőzésével – sorra vesszük a legfontosabb sajtóműfajok sajátosságait. A cikkelemzéseknek köszönhetően a félév végére erősebb kritikai érzékkel rendelkezel majd, és a szövegalkotási készségeid fejlesztését sem igen tudod majd elkerülni. Sőt, a kurzus végére lesz egy saját, több oldalas cikked is.

Nádasi Eszter a BME Szociológia és Kommunikáció, valamint a Filozófia és Tudománytörténet Tanszék egyetemi tanársegédje. 2010 óta ír piacvezető print és online női magazinoknak, leginkább társadalom, egészségügy és kultúra témában. Újságírói tevékenységéért 2017-ben Szegő Tamás-díjat kapott. 2016-ban a #Konzervtelefon blog felelős szerkesztőjeként azon dolgozik, hogy a kommunikáció-média képzés hallgatói hétről hétre izgalmas szakmai-szórakoztató tartalmakat posztoljanak. Mindezek ellenére kikapcsolódásként is tud újságot olvasni, de van, hogy inkább kórházsorozatot néz, vagy jógázik.

#BMEKommediaBA #tartalom